Groep 3/4

Groep 4 heeft in de afgelopen weken zelf een taalopdracht bedacht.
Wat wil ik nog een keer doen n.a.v. wat er geleerd is tijdens de taallessen dit schooljaar.

Wij maken een rebus.

Lot en Robin hebben 4 rebussen gemaakt die de kinderen in een groepje moesten oplossen.



Daan en Pepijn hebben woordrebussen gemaakt.



Kim en Jikke hebben een toneelstukje geschreven.

Dit hoort niet.
Een kind had een hond (knuffel)die werd afgepakt. De kinderen gingen er mee overgooien.
Oplossing: De kinderen vonden elkaar toch wel aardig en ze werden vriendinnen.



Julia en Lieke hebben een fantasieverhaal geschreven en daar een toneelstukje van gemaakt.

Kamperen in het bos.
Twee kinderen gaan kamperen en ze spelen wat ze allemaal meemaken.



Giel en Sven hebben een speurtocht uitgezet door de school en op het schoolplein.
Onderweg moesten de kinderen opdrachten doen en daarna de pijlen weer volgen.

Reinder en Tygo hebben een doolhof spel bedacht. Je loopt dan met een poppetje door een doolhof.

Robine, Emme , Yoena en Luca hebben het sprookje sneeuwitje bewerkt tot een toneelstukje. 
De 7 dwergen werden gespeeld door Ize en Flore en kinderen uit groep 1-2.








Leesfeest na 75 km lezen!

Woensdag 17 mei 2017

 


In alle groepen  houden we bij hoeveel boeken er worden  gelezen. Na het lezen van elk boek gaat er een kraal op het rek. Bij 25 boeken is er 5 leeskilometers gelezen. 

Vorige week heeft groep 3/4  de 75 km bereikt.

  
 

Op het plein hebben de kinderen een letter-estafette gedaan. Gym en taalonderwijs werden zo mooi gecombineerd. Met de letters die ze hebben verdiend zijn ze in de klas aan de slag gegaan om woorden te maken. Na afloop zijn alle woorden geteld en gepresenteerd aan de klas.

 

 


Afsluiting IPC sensationeel en afscheid van meester Louis.
 
Op woensdag 16 november hebben we onze unit SENSATIONEEL afgesloten met een feestje. Tijdens dat feestje hebben we al onze zintuigen gebruikt.
Horen: liedjes gehoord waarop we konden dansen.
Zien: we hebben gezien dat meester Louis mooie cadeautjes kreeg en een lekkere traktatie heeft gemaakt.
Voelen: tijdens het ruikspel ook kunnen voelen wat er in de zakjes zat.
Proeven: de traktaties van meester Louis waren lekker.
Ruiken: we hebben een ruikspel gedaan. Wat ruik je ?

 Afbeeldingsresultaat voor 5 zintuigen
De kinderen van groep 4 hebben hier vrijdag een kort verslag over geschreven.
 
Afscheid
Woensdag in de feestzaal was het afscheid van meester Louis. Een tas van de klas. Van een paar kinderen uit de cirkel een ander cadeau en een paar tekeningen. De meester en de juffen waren er ook. We vinden het jammer.
 
 

Afscheid van meester Louis
We hebben cadeau gegeven aan meester Louis. De klas heeft een tas gemaakt met 27 tekeningen. We hebben het gevierd in de gymzaal. We hebben een traktatie gekregen.  
 

 
IPC en meester Louis
In de gymzaal gingen we disco doen. En we deden de hoepeldans en we moesten dingen ruiken. Toen kregen we lekkere dingen. Toen gingen we meester Louis een hand geven. Toen naar de kapstok en naar huis.
 
 
Feest IPC
We gingen naar de gymzaal met 26 kinderen. Meester Louis moest in de kring zitten. Lot, Reinder, Pepijn, de juf en alle kinderen hadden een cadeau.

 
 
Afscheid meester Louis
We moesten opeens stoppen met werken. We moesten onze schoenen uit doen en daarna gingen we naar de gymzaal. Toen moesten we in een hoepel gaan staan. We gingen standbeelden spelen. We moesten in een kring komen en we hadden 4 cadeautjes. En toen gingen we een reukspel doen en daarna disco. 


 
Feest
We hebben feest van meester Louis. Hij kreeg veel cadeautjes. Hij is heel blij en hij is lief.
 
 
 
 



Blik en klik van Streetwise
31 augustus 2016

 
 
Kim
Je mocht in een geel autootje rijden.
Achterin een stoeltjes zitten.
Kinderen duwden de auto terug. Dan ging Karin hard rijden en remmen. Albertien vloog helemaal naar voren. Ogentest doen. er was een mat met een zebrapad en een stoplicht voor voetgangers. Jolanda zat in de auto en gaf het teken om over te steken.
 
Dit rijmpje leerde we:
Wacht tot het licht op groen staat.
Kijk naar de bestuurder.
Wacht op het teken.
En dan pas mag je oversteken.
 
Tygo
Er was een auto en een pop die niet in de auto wilde.
 
Sven
Ik weet heel veel over verkeer. Als je dat niet weet kan dat gevaarlijk zijn.
 
Luca
Ik rij met een elektrische auto en we moesten duwen.
 
Robine
Ik heb in een auto gezeten. En we moesten een oogtest. We moesten over het zebrapad. Er was ook een pop, ze heet Albertien.
 
  
 
Yoena
Streetwise was erg leuk. Er waren 2 opblaas auto’s en 1 van hout. Het leukst vond ik het oversteken.
 
Julia
Er was een auto en ze hadden een pop en we moesten een auto opblazen en we moesten naar de kijklijn. Dan staan er  twee auto’s dan kijk je of er in de auto’s iemand zit dan mag je naar de lijn lopen en naar de weg kijken en dan oversteken gaan.
 
Emme
Ik heb geleerd dat je een kijklijn hebt en dat je ook in de auto moet kijken. We hebben ook in een autootje gereden dat was leuk.
 
Lieke
Gisteren waren we naar de sporthal geweest en toen gingen we over verkeer hebben. We mochten in de auto.
 
Daan
Ik heb geoefend om veilig over te steken. En we hebben geleerd om veilig te kijken of er een auto aankomt. We moesten ook een ogentest doen.
 
Jikke
Ik vond het leuk omdat ik veel geleerd heb. Je moet de gordel aan anders krijg je een snee.
 
Giel
Stoppel roept stop als het niet goed gaat.
 
Pepijn
We zijn naar sosie geweest.
 
       

Lot
We moesten naar de gymzaal daar was Streetwise. Daar leerde we dingen over het verkeer. De mensen die les gaven heten Jolanda en Karin. Ze leerden ons hoe je op het zebrapad moet oversteken en hoe je zonder een zebrapad moet oversteken en we deden een oogtest. En we mochten in een auto zitten met Albertien en ik zat naast Luca en Jolanda moest rijden.
 
Robin
Het verhaal gaat over klik en blik. We zijn naar de sporthal geweest. We deden Streetwise en we hebben over het verkeer geleerd en het was leuk.
 
Reinder
Blik en klik.
We gingen naar de gymzaal. Daar was Streetwise. Daar kun je van leren en ook een oogtest.